Kjøps-og-leveringsbetingelser

Kjøps- og leveringsbetingelser

1.   Generelt

Ved å gjennomføre kjøp på www.plantedottir.no inngås det avtale mellom selger Plantedottir AS, org.nr.8929 084 675 og deg som kjøper.

Plantedottir AS inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindene kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling, som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.

Plantedottir AS forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling, dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikken selv om de er utsolgt. I de tilfeller, blir din ordre kansellert og du vil få beskjed fra vår kundeservice.

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, herunder kommer: moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

2.   Bestilling

Bestillinger av Plantedottir AS sine produkter gjøres vi nettbutikken og du vil motta en skriftlig ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen inneholder nødvendig informasjon om bestillingen, som er gjennomført.

3.   Betaling

Du kan betale med:

  • Visa og Mastercard
  • Vipps

 

4.   Levering

Som bestiller er det du som er ansvarlig for at mottaker befinner seg på den adressen du har oppgitt i din bestilling. Vi ringer kun mottaker i de tilfeller hvor det er lange leveringsavstander, nye adresser som ikke det er gps-lokasjon på eller uklarheter rundt adresse eller mottaker.

  • Plantedottir AS tar ikke ansvaret for feilleveranser forårsaket av feil oppgitt adresse eller telefonnummer i bestilling.
  • Plantedottir AS leverer til dør eller til resepsjon. Budene har ikke adgang til å gå inn i kontorfellesskap eller husvære uten at dette skal være avtalt på forhånd.
  • Plantedottir AS vurderer om blomsten skal settes igjen ved dør eller leveres nabo. Blomster vil ikke bli satt igjen utenfor leilighetskomplekser, boligblokker eller steder hvor blomsten kan skades av vær eller risikert stjålet.
  • Er årsaken feil opplysninger i bestilling, må blomsten hentes i butikken.
  • For levering til bryllup, dåp, konfirmasjon eller begravelse/ bisettelse/ urnenedleggelse, må tas kontakt med Plantedottir for å avtale detaljer rund levering.

5.   Korrekt varelager

Plantedottir jobber kontinuerlig med varelager og har jevnlig varetelling for å unngå feil. Da nettbutikken deler mye av varelageret med fysisk butikk, er det muligheter for at avvik kan forekomme. Dette vil i størst grad kunne forekomme når det er høyt trykk i de fysiske butikkene, og kan ha en sammenheng med tyveri, varer som blir solgt samtidig i de fysiske butikkene og lignende. Vi beklager dette på det sterkeste, men jobber for at avvik skal høre til sjeldenheten. I slike tilfeller vil kunde få tydelig beskjed på e-post eller telefon, og vi vil etter beste evne komme med forslag på alternative varer.

6.   Angrerett

Plantedottir AS følger kjøpsloven når det gjelder angrerett. Det er ikke angrerett på ferske blomster og planter. Vi bytter varer kun om kvaliteten ikke er tilfredsstillende.

Ønsker du allikevel å stanse leveranse, må kanselleringen komme innen rimelig god tid før bestillingsfrist er gått ut, og før produktet er laget og pakket. Er produktet laget, pakket og overlevert bud er det dessverre for sent å kansellere.

7.   Reklamasjon og garanti

Vi setter stor pris på å høre fra deg dersom du har kjøpt et produkt med kvalitetsfeil.

Ta med produktet tilbake til butikken og vise frem kvittering for kjøpet.

Ønsker du å sende oss din klage skriftlig, gjør du dette via vårt kontaktskjema.

8.   Kommunikasjon

Ved å godta våre kjøp- og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan ta kontakt på e-post eller telefon angående kundens ordre.

Les vår personvernerklæring her.

 

Levert av Mitril